Telefon skutecznym narzędziem marketingowym

Każdy z nas codziennie rozmawia przez telefon,  jednak nie każdy wie jak właściwie przekazać sedno sprawy w sposób korzystny dla nas. Po spotkaniu na warsztatach nikt z uczestników nie będzie miał problemu z komunikacją w zespole. Dzięki temu szkoleniu nauczysz się:

  • motywowania zespołu,
  • wyznaczania celów i priorytetów działania,
  • efektywnej komunikacji przez telefon,
  • technik pokonywania lęków przed dzwonieniem,
  • identyfikacji potrzeb klienta,
  • technik skutecznej sprzedaży,
  • rozpoznawania i pokonywania  obiekcji klienta,
  • technik finalizacji sprzedaży przez telefon

 

 

ZAGADNIENIA MERYTORYCZNE

 

CZYM JEST TELEMARKETING

  • Jakie są rodzaje telesprzedaży?
  • Jakie funkcje pełni telemarketing?

 

NA CZYM POLEGA PRACA TELEMARKETERA

  • Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać skuteczny telesprzedawca?
  • Jak efektywnie budować i utrzymywać motywację telemarketera?
  • Czemu służy wytyczanie celów, czyli jak znaleźć receptę na sukces zespołu?
  • Jak skutecznie organizować pracę telemarketera, czyli do czego służy zegarek, długopis i notatnik?

 

JAK ROZMAWIAĆ Z KLIENTEM..

  • ARS RHETORICA, czyli na czym polega sztuka porozumiewania się?
  • Jak uniknąć słów i wyrażeń o zabarwieniu negatywnym?
  • Ukryty wymiar „milczącej mowy”, czyli rola komunikacji pozawerbalnej.
  • Jak słuchać, by usłyszeć? – DEKALOG dobrego słuchacza.
  • Słyszę, widzę, czy czuję? – płaszczyzny komunikacji ze słuchowcami, wzrokowcami 
    i kinestetykami.
  • Jakie prawa ma klient, a jakie telemarketer? 

 

JAK ROZPOCZĄĆ ROZMOWĘ HANDLOWĄ..

  • Co to jest „biceps” telefoniczny? – przełamywanie lęku przed dzwonieniem.
  • Do czego służy telefon? – zasady nawiązywania kontaktów handlowych przez telefon.
  • Dlaczego warto być odważnym? O…D…W…A…G...A…, czyli zasada wywierania wrażenia na innych i niwelowania dystansu.
  • „Czas to pieniądz” - pytanie o czas i wyjaśnienie celu dzwonienia.
  • Jak umiejętnie ciągnąć klienta za „uzdę”? – U.Z.D.A., czyli jak wzbudzić zainteresowanie klienta.
  • Jak działają „telefoniczne zawiasy”? - odnowienie kontaktu.

 

JAK SKUTECZNIE WPŁYNĄĆ NA POZYTYWNĄ DECYZJĘ ZAKUPU

  • Czego oczekują od nas klienci?
  • Na czym polegają kolejne etapy badania potrzeb klienta?
  • Jak wykorzystać parafrazę do podsumowania myśli klienta? - emocjonalne i informacyjne aspekty parafrazy.
  • Jak przygotować zestaw skutecznych pytań handlowych?

 

JAKĄ METODĘ PREZENTACJI CENY I TOWARY ZASTOSOWAĆ? Jaką metodę prezentacji ceny i towaru zastosować?

  • „Magiczne” słowa ułatwiające sprzedaż, czyli czym jest inteligentna perswazja?
  • Jak działa  perswazja poprzez język korzyści?
  • Skuteczne techniki sprzedaży – ćwiczenia w kreowaniu zastosowań.

 

JAK REAGOWAĆ NA ZDENERWOWANIE I OBIEKCJE KLIENTA?

  • Jak reaguję, gdy klient mnie zdenerwuje? – jak opanować nerwy w kontakcie z trudnym klientem - metoda ABCD.
  • Dlaczego asertywna postawa jest ważna w procesie sprzedaży?
  • Jak radzić sobie w kontakcie z różnymi typami klientów?
  • Czym jest procedura P.I.W.W. i jak ją stosować?
  • Jak przygotować skuteczne odpowiedzi na typowe obiekcje klienta?

 

ELEMENTY NEGOCJACJI W SPRZEDAŻY 

  • Czy targować się z klientem?
  • Jakie techniki negocjacyjne warto zastosować?
  • Czym jest manipulacja?
  • Jak rozpoznawać i bronić się przed manipulacjami cenowymi klienta?

 

JAK ZAMKNĄĆ PROCES SPRZEDAŻY ?

  • Jak rozpoznać gotowość klienta do podjęcia decyzji o zakupie?
  • Jakie są podstawowe metody finalizowania sprzedaży?
  • Jak się zachować w przypadku niepowodzenia sprzedaży?
  • Jak budować relacje posprzedażowe?

 

JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ SPRZEDAŻY ?

  • Jak powinien wyglądać scenariusz rozmowy handlowej?
  • Czemu służy analiza SWOT rozmowy handlowej?